انگیزش کنکور

جملات فوق العاده انگیزشی

انگیزش کنکور

جملات فوق العاده انگیزشی

انگیزش کنکور
شاید بزرگترین نعمت زندگی برای فتح تمام قله ها "امید" باشه,
امید مثله یک پرنده ی آبیه که بیرون از پنجره خونمون پرواز میکنه,اینکه ما نمیتونیم با دست هامون لمسش کنیم دلیل وجود نداشتنش نیست بله ما میبینیمش وبه ما میگه که واقعیت داره
وبلاگ انگیزش , با گرداوری درخشان ترین جملات انگیزشی , کلیپ های انگیزشی , داستان های انگیزشی , ومصاحبه های انگیزشی ایجاد شده تا به شما "امید" بده
آخرین نظرات

۱۸ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۴ ق.ظ

معرفی هاشم عباسی مشاور کنکور

مهدیه از آذربایجان شرقی

به نام رب العالمین

در موضوع مشاوره استاد عباسی یکی از بهترین ها هستند چون که ایشون در تمام بحث ها و صحبت هاشون علاوه بر متفاوت بودن از سایر مشاورین همیشه حرفاشون علمی و اثبات شده بوده و حرف های عامیانه نمیزنند ایشون علاوه بر اینکه یاد میدن چگونه مطالعه کنید ودر چه سبک و ساعاتی و چگونه تست بزنید و خلاصه برداری کنید بهمون یاد میدن که چجوری برنامه ریزی کنیم ایشون علاوه بر همه این ها به ما آموزش میدن که چطوری سر کلاس بنشینیم و چگونه بر معلم گوش بدیم همچنین با چه آمادگی قبلی باید در کلاس حاضر بشیم و یکی از ویژگی های برجسته ی ایشون اینه که مصمم پیگر درس ها و ازمون های شما هستن که غافل نشین و وقت مرده نداشته باشین
و تمام این ها با کمترین هزینه برامون انجام میشه

و به طور تضمین شده میتونین دوماه با استاد کار کنید و حرفای ایشون نکته به نکته اجرا کنید تا ثمره ی خوبی بگیرید و مطمعنا تا اخر ادامه خواهید دادید و ای کاش زودتر از پایه ی سوم با ایشون آشنا میشدم

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

یک صفحه اطلاعات مربوط به این مشاور

aftabir.mihanblog.com/post/4

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۰۵:۱۴
مینا راد
دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۴ ق.ظ

شرایط ترمیم نمرات امتحانات نهایی اعلام شد

» سرویس: اجتماعی - آموزش و پرورش
1430911628305_abdolvahed mirzazadeh-15.jpg

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش شرایط ترمیم نمرات امتحانات نهایی داوطلبان برای ورود به کنکور را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ایسنا، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست خبری که به صورت مجازی با اصحاب رسانه برگزار شد در پاسخ به سوالی در خصوص طرح مجلس برای جذب پیش‌دبستانی‌ها و استفاده از آنها به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش، اظهار داشت: مصوبه مجلس در مورد استخدام پیش‌دبستانی‌ها طبیعتاً با توجه به توزیع نمابع انسانی در آموزش و پرورش و نیاز این وزارتخانه نسبت به جنسیت و رشته نیروهای انسانی است.

وی افزود: پیش دبستانی‌ها اگر قرار باشد در آموزش و پرورش مشغول به خدمت شوند باید در همان بخشی که قبلاً در آن حوزه تدریس می‌کردند، مشغول خدمت شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آنچه که امروز تحت عنوان ساماندهی در آموزش و پرورش مدنظر است ساماندهی نیروهای موظف و رسمی در دوره دوم، دوره اول متوسطه و دوره ابتدایی است.

زرافشان در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت نامناسب مدارس شبانه روزی به ویژه در بحث تغذیه و مسائل بهداشتی و اقدامات آموزش و پرورش در خصوص حمایت بیشتر از این مدارس، عنوان کرد: مدارس شبانه روزی یکی از راه‌حل‌های دسترسی به آموزش است. آموزش و پرورش می‌تواند دو راه را در این زمینه دنبال کند. نخست آنکه از طریق مدارس شبانه روزی امکان تحصیل را برای دانش آموزان مناطق محروم فراهم کند یا با توجه به اینکه امکان تأسیس دبیرستان در مناطق روستایی کم جمعیت وجود ندارد دانش آموزان از تحصیل محروم شوند.

وی افزود: آنچه در مدارس شبانه روزی وجود دارد دچار کاستی است، مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش است اما شرایط موجود از ترک تحصیل دانش اموزان مناسب‌تر است. در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به مدارس شبانه روزی صورت گرفته است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه بر تخصیص 7 میلیارد تومان برای برطرف کردن کاستی‌های موجود در مدارس شبانه روزی، امسال با همراهی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در فصل تابستانی وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس و تجهیزات تکمیل شود.با گزارشی که در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اعلام شد، کارگروه ویژه‌ای برای مناطق محروم و بخصوص نیازهای مدارس شبانه روزی با حضور تمام دستگاه‌هایی که به خدمات رسانی در این مشغول هستند به ریاست وزیر‌آموزش و پرورش و دبیری آقای رضوی معاون مناطق محروم ریاست جمهوری تشکیل شد که در این جلسه توجه ویژه به مدارس شبانه روزی از جمله بحث تغذیه آنها صورت گرفته است.

زرافشان ادامه داد: در بحث تغذیه سازمان بهزیستی کمک‌هایی را به مدارس شبانه روزی می‌کند و مرکز آموزش خدمات علمی رزمندگان نیز سال گذشته برای کیفیت بخشی به این مدارس حمایت‌هایی داشت هاست و امسال یک زیرمجموعه در مجموعه خیرین مدرسه ساز تحت عنوان مجمع خیرین مدارس شبانه روزی تشکیل خواهد شد که این خیران به مدارس شبانه روزی رسیدژی خواهند کرد.

وی گفت: در طول دوسالی که در معاونت آموزش متوسطه حضور داشتم از مدارس شبانه روزی بازدید کرده‌ام و هفته گذشته نیز از یکی از دبیرستان‌های شبانه روزی دخترانه در استان خراسان جنوبی بازدید کرده و از وضعیت خوابگاه دانش آموزان، امکانات تغذیه‌ای، آموزشی و تربیتی آنها مطلع شدم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در مدارس شبانه روزی با تلاش مدران شرایط مناسبی برای اسکان دانش آموزان فراهم می‌شود اما کاستی‌هایی نیز وجود دارد که برای برطرف کردن آن مشارکت همه جانبه نیاز است.

زرافشان در پاسخ به پرسشی در خصوص مازادشدن معلمان متوسطه و کوچ اجباری آنها به دوره ابتدایی عنوان کرد: یکی از نکاتی که به عنوان واقعیت آموزش و پرورش باید به آن توجه وشد پیامدی است که با استقرار ساختار 6.3.3 ایجاد شده است. در طول سه سال گذشته با اضافه شدن پایه ششم مشکلی که امروز در دوره دوم متوسطه را داریم، در دوره اول متوسطه داشتیم. زمانیکه پایه ششم به پایه ابتدایی اضافه شد ورودی به دوره متوسطه اول را نداشتیم و معلمانی که در متوسطه اول مشغول به تدریس بودند و حدود یک میلیون دانش آموز را آموزش می‌دادند که در مجموع حدود 48 هزار معلم را تشکیل می‌دادند، فرصت کاری خود را از دست می‌دادند.

وی افزود: آموزش و پرورش برای اینکه بتواند از ظرفیت این معلمان استفاده کند و کمبود شدید نیروی انسانی که در دوره ابتدایی وجود داشت را برطرف کنند، ساماندهی دوره اول متوسطه و ابتدایی را با هم انجام داد و بخشی از نیروهای متوسط اول را به دوره ابتدایی فرستاد البته همان زمان بخشی از نیروهای متوسط دوم نیز به دوره ابتدایی اعزام شدند و این گروه افرادی بودند که علاقه مند بودند از این فرصت استفاده کنند برای اینکه مشکل خود را برای نقل و انتقال حل کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: درسال تحصیلی 94-95 این مسئله مجدد تکرار خواهد شد به این معنا که پایه نهم در دوره اول متوسطه را خواهیم داشت و به ازای آن ورودی به دوره دوم متوسطه را نداریم

یعنی همکارانی که نزدیک به یک میلیون دانش آموز پایه اول دبیرستان را آموزش می‌دادند فرصت کاری خود را از دست خواهند داد. دانش آموز در پایه نهم نیاز به معلم دارند بنابرین آموزش و پرورش از این فرصتی که فراهم شده ابتدا به ساماندهی معلمان در دوره دوم متوسطه پرداخته و افرادی که دارای امتیاز بیشتری هستند در این دوره مشغول به تدریس می‌شوند.

زرافشان اظهار داشت: با توجه به اینکه در دوره دوم متوسط بحث پرداخت اضافه تدریس را داریم طبیعتا بخشی از معلمان متوسطه دوم جایگزین معلمان حق التدریسی خواهند شد و هدف این است که اکثریت معلمان متوسطه دوم تا جایی که مقدور است در همان دوره مشغول به خدمت شوند اما اگر با ساماندهی باز هم نیروی مازاد داشتیم آنها را در دوره متوسط اول ساماندهی خواهیم کرد و بعد از ساماندهی دوره متوسطه اول در صورتی که بازهم نیروی اضافه بر سازمان داشته باشیم از این همکاران در دوره ابتدایی البته با تدابیری که اتخاذ شده و در دستورالعمل ساماندهی ذکر شده استفاده خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: معلمان متوسطه که در دوره ابتدایی ساماندهی می‌شوند در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم به صورت خوشه‌ای دروس تخصصی خود را تدریس می‌کنند. برای آموزش این معلمان برنامه ریزی شده است و برای ساماندهی آنها از یک سال گذشته اقدامات جدی در سطح استان‌ها صورت گرفته است به گونه‌ای که در حال حاضر وضعیت نیروی انسانی مشخص است. دوره های آموزش در استان‌ها آغاز شده تا معلمان بتوانند با آمادگی لازم در کلاس‌های درس حضور یابند و بتوانیم شاهد آموزش همراه با کیفیت باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت ثبت نام در مدارس عنوان کرد: امسال استقبال برای انجام ثبت نامه در مدارس نسبت به سال گذشته بهتر بوده است. طبق آماری که مربوط به هفته گذشته است تاکنون 11 میلیون و 682 هزار و 493 نفر در مدارس ثبت نام کرد‌ه‌اند که از این تعداد 6 میلیون و 948 هزار و 432 نفر در دوره ابتدایی، دو میلیون و 730 هزار و 735 نفر در دوره متوسطه اول و یک میلیون و 783 هزار و 528 نفر در دوره متوسطه دوم ثبت نام شده‌اند.

زرافشان گفت: 167 هزار و 511 نفر در دوره پیش دبستانی و 52 هزار و 266 هزار نفر در مدارس استثنایی ثبت نام شده‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اجرای طرح تعالی مدیریت در مدارس کشور عنوان کرد: این طرح سال گذشته در 5 هزار و 900 مدرسه اجرا شد. دستورالعمل مربوطه با سال تحصیلی 95-94 هفته گذشته به استان‌ها ابلاغ شد، در مورد مدارسی که در حال حاضر مجری طرح هستند و چگونگی فعالیت این مدارس و استمرار فعالیت آنها در دستورالعمل مربوطه توضیحاتی ارائه شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: برنامه تعالی یک برنامه مستمر است به همین جهت مدارسی که سال قبل تحت پوشش بودند امسال ادامه فعالیت می‌دهند و مدارسی که برای سال تحصیلی جدید داوطلب هستند به مجموعه مدارس اضافه می‌شوند. پیش بینی ما این است که امسال نیز 5 هزار و 700 مدرسه به مجموعه این مدارس اضافه شود.

زرافشان تصریح کرد: در دستورالعمل طرح تعالی مدیریت مدرسه عنوان کرده‌ایم که در شهریورماه یک دوره آموزشی 150 ساعته برای آموزش 150 نفر از مدرسان استانی برگزار شود و دوره آموزشی دیگری نیز برای 150 نفر از مدرسان و ارزیابانی که به ما در زمینه ارزیابی مدارس کمک می‌کردند برگزار شود که در مجموع 300 نفر آموزشهای لازم را دریافت خواهند کرد. طرح تعالی مدیریت مدرسه جای خود را در آموزش و پرورش بازکرده و به تدریج در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است و بسیاری از مدارسی که تحت پوشش این برنامه نیستند داوطلبانه مشغول اجرای آن شده‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ارزیابی از آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: برگزاری این آزمون برعهده سازمان سنجش است و با توجه به تجربه این سازمان در برگزاری آزمون‌های استخدامی و همکاری آموزش و پرورش برای تعیین دروس و مداد آموزشی امیدواریم این آزمون به نحو مطلوبی اجرا شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص فزایش سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان به 85 درصد و پیش نیازهای لازم برای تحقق این موضوع عنوان کرد: قرار است سهم سوابق تحصیلی به شکل سالانه اضافه شود تا جایی که منجر به حذف کنکور در 85 درصد ظرفیت‌های دانشگاه ها شود. اما باید توجه کرد که قرار نیست کنکور به طول کامل حذف شود. همانطور که در قانون سنجش و پذیرش دانشجو آمده است ورود دانشجویان به دانشگاه‌های کشور به سه روش انجام خواهد دش که روش نخست صرفاً براساس سوابق تحصیلی است که در این روش سهم سوابق تحصیلی برای کنکور 94، 25 درصد بود و پیش بینی ما این بود که این رقم برای کنکور 95 به 35 درصد افزایش یابد.

زرافشان ادامه داد: روش دوم ورود دانشجو به دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی و آزمون دروس عمومی است و روش سوم سوابق تحصیلی، دروس عمومی و اختصاصی را با یکدیگر مدنظر دارد که در حال حاضر برای دانشگاه‌های دولتی اعمال می‌شود و روش اول که صرفاً تحصیلی است در دانشاه‌ها پیام‌نور، غیردولتی و دانشگاه آزاد اعمال می‌شود.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش طبق توافق با وزارت علوم از چند سال قبل آمادگی لازم را برای این موضوع فراهم کرده و در حال حاضر در دوره پیش دانشگاهی امتحانات 4 درس به صورت نهایی برگزار می‌شود همچنین سوابق تحصیلی دانش اموزان موجود است که هر زمان قرار باشد سوابق دروس پیش دانشگاهی نیز اعمال شود آمادگی لازم داریم تا آن را در اختیار سازمان سنجش و وزارت علوم قرار دهیم.

وی ادامه داد: برای کنکور 95 آنچه که آموزش و پرورش پیشنهاد داده که سهم سوابق تحصیلی به 35 درصد برسد که 25 درصد از آن مربوط به دروس نهایی پایه سوم دبیرستان و 10 درصد مربوط به دروس نهایی دوره پیش دانشگاهی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در گذشته یک میلیون و 500 داوطلب در کنکور شرکت می‌کردند که این تعداد هم اکنون به حدود 800 هزار نفر رسیده است و این نشان دهنده آن است ک تعداد افراد علاقه مند ورود به دانشگاه کاهش یافته است. 400 هزار دانش آموز پایه سوم در شاخه فنی و حرفه ای و کارودانش تحصیل می‌کنند که پس از فارغ التحصیل شدن یا به بازار کار وارد می‌شوند و یا به مقطع کاردانی دانشگاه ها می‌روند و این افراد از تعداد داوطلبان کنکو حذف شده ‌اند. طبق آنچه که سازمان سنجش اعلام کرده است امسال در رشته ریاضی 120 هزار صندلی خالی وجود داشت. در رشته انسانی تعداد صندلی‌های خالی زیاد بود وتنها در رشته تجربی رقابت برقرار است که از هر دو نفر یک نفر در دانشگاه قبول می‌شود.

زرافشان در پاسخ به پرسشی در خصوص انجام هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایان پایه نهم از سال تحصیلی جدید گفت: هدایت تحصیلی از سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان پایه نهم اجرا خواهد شد و دو مرحله‌ای خواهد بود. همچنین وضعیت ساماندهی رشته‌های تحصیلی دوره متوسطه در مرحله پایانی است و توافق کلی انجام شده که باید در مراجع بالادستی تصویب شود تا امکان اجرای آن فراهم شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت پنج شنبه‌های مدارس برای سال تحصیلی جدید عنوان کرد: به نظر می‌رسد در دوره متوسطه دوم باید تغییری در خصوص وضعیت پنج شنبه‌های مدارس انجام شود. در دوره متوسطه اول تعطیلی پنج شنبه با کاهش ساعات دروس بوده یعنی از 36 ساعت به 30 ساعت رسیده است ولی در دوره متوسط دوم این اتفاق نیفتاده و ساعت آموزشی از 33تا 37 ساعت است و طبیعی است که این تعداد ساعت در 5 روز نمی‌گنجد چو نبه طور متوسط حدود 7 ساعت آموزش در طول روز باید وجود داشته باشد و این قابل اجرا نیست.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: باید یادآوری کنم که هیچ وقت قرار نبوده مدارس 5 شنبه‌ها تعطیل شوند. در آیین نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش آمده است مدارس کشور 6 روز هفته را باز هستند ولی 5 روز اول برای دروسی که در جدول مواد درسی امده فعالیت می‌کنند و روز پنج شنبه اختصاص به فعالیت‌های فوق برنامه و برگزاری جلسات انجمن اولیا و مربیان دارد.

زرافشان در پاسخ به پرسشی در خصوص صدور احکام رتبه بندی معلمان از مهرماه و روند تدوین شاخص‌های مربوطه گفت: وزارت آموزش و پرورش کار رتبه بندی را به شکل جدی دنبال می‌کند و اگر هم در خصوص رتبه بندی اخباری اعلام می‌شود در برابر پرسش‌هایی است که از مسئولان پرسیده می‌شود. با توجه به فرصت کوتاهی که ما در اختیار داشتیم این برنامه در چند مرحله طراحی شد و به کارگروه دولت برای تأیید دستورالعمل ارسال شده و معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش هر هفته جلساتی در این زمینه دارد تا مصوبه مربوطه را دریافت کند و احکامو در شهریور احکام معلمان صادر کند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص جذب 1800 استادکار در استخدام اخیر آموزش و پرورش و تدابیر این وزارتخانه برای توجه به کیفیت و تجهیزات هنرستان‌ها گفت: در هنرستان‌ها برخی افراد نقش چشمگیری دارند که می‌توان به استادکارها و سرپرستان بخش که مسئول بخش عملی و مهارتی آموزش‌ها در هنرستان‌ها هستند، اشاره کرد. آموزش هنرستانی برای اینکه دارای کیفیت باشد باید به شکل عملی و مهارتی ارائه شود. هنر آموزان مباحث را به صورت نظری مطرح می‌کنند اما این بحث‌ءها باید در کارگاه به شکل عملی ارائه شود که استادکاران این مسئولیت را برعهده دارند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: چند سال بود که جذب استادکار در آموزش و پرورش نداشتیم اما از طریق آزمون استخدامی 1800 استادکار برای هنرستان‌ها جذب خواهند شد که مطمئنم با ورود آنها به هنرستان‌ها کیفیت آموزش‌هیا فنی و حرفه‌ای ارتقا می‌یابد. در زمینه تجهیز هنرستان‌ها امسال در ردیف بودجه‌های مصوب ردیف مستقلی در این زمینه داریم که سال گذشته بودجه این ردیف 26 میلیارد تومان بود که با افزایش 40 درصدی امسال به 36 میلیارد تومان می‌رسد، امیدورایم قبل از شروع سال تحصیلی این اعتبار در اختیار هنرستان‌ها قرار بگیرد.

زرافشان بیان کرد: با توجه به کاهش یک پایه در دوره دوم متوسط از شاخه نظری و افزایش یک پایه به آموزش‌هیا مهارتی، سیاستی را که در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم این است که در طول سالهای آینده بیشتر ظرفیت سازمان نوسازی مدارس را در دوره دوم متوسطه به تأسیس و راه اندازی هنرستان‌های جدید و تجهیز هنرستان‌ها موجود اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: برای توجه به مهارت استادکاران جذب شده در آموزش و پرورش باید اعلام کنم که آزمون استخدامی آموزش و پرورش دو مرحله‌ای است که یک بخش آن مربوط به دانش عملی است و آموزش و پرورش سوالاتی را در این زمینه پینشهاد داده و بخشی دیگر مصاحبه است که از طریق آن تخصص افراد تأیید می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی در خصوص بحث اعتیاد و مصرف الکل در میان دانش آموزان دبیرستانی عنوان کرد: پاسخ این سوال را باید معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کند اما باید بگویم که این وزارتخانه با تشکیل بخش آسیب‌های اجتماعی در معاونت سلامت به انواع آسیب‌هایی که دانش آموزان را تحت تأثیر قرار می‌دهد پرداخته است.

زرافشان عنوان کرد: دفتر بررسی آسیب‌های اجتماعی وظیفه دارد به این آسیب‌ها بپردازد و جنبه پیشگیرانه را مدنظر داشته باشد البته در بین صاحب نظران در خصوص فراوانی اعتیاد ومصرف الکل در بین دانش آموزان اختلاف نظرهایی وجود دارد ولی آموزش و پرورش مستقل از این اختلاف نظرها مراقبت‌های لازم را وظیفه خود می‌داند. ممکن است دانش آموزان در بحث اعتیاد و الکل دچار آسیب نباشند اما از اسیب‌های دیگری رنج ببرند به عنوان مثال دانش آموزان طلاق نیاز به رسیدگی دارند یا دانش آموزانی که در مناطق آسیب زا زندگی می‌کنند نیاز به توجه ویژه تری دارند.

وی افزود: آنچه در محیط پیرامونی آموزش و پرورش قرار دارد و باعث می‌شود دانش آموزان تحت تأثیر آن قرار بگیرند در وزارت آموزش و پرورش مورد توجه است. و در سه بخش انجمن اولیا و مربیان، دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و دفتر مشاوره و هدایت تحصیلی به این آسیب‌ها می‌پردازیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر آمار دختران بازمانده از تحصیل گفت: در آموزش و پرورش ایران آموزش دختران آنگونه که در جهان مطرح است، نیست. حتی سازمان‌های بین المللی مانند یونسکو و یونیسف که در بحث عدالت جنسیتی در آموزش و پرورش کارهای عمده‌ای انجام داده‌اند از گذشته در رابطه با ایران به این نکته اذعان داشتند که در آموزش و پرورش ایران تفاوت فاحشی در بحث دسترسی به آموزش بین دختران و پسران وجود ندارد.

زرافشان ادامه داد: در دوره ابتدایی تقریبا، دسترسی برابر است و مقدار اندک تفاوت به تفاوت ترکیب جمعیتی کشور مربوط است که در کشور درصد پسران بیشتر از دختران است. در دوره متوسط اول و دوم فاصله بسیار کم است و علت آن ناشی از چند موضوع است به عنوان مثال در بسیاری از روستاهای کوچک امکان تأسیس دبیرستان وجود ندارد.

وی افزود: در پروژه آموزش برای همه برای ایجاد دسترسی به آموزش در دوره متوسط به روش‌های جایگزین اشاره شده است که در آموزش و پرورش ایران از روش‌های جایگزین همچون آموزش از راه دور، مدارس شبانه روزی و روستامرکزی بهره می‌بریم تا دسترسی به آموزش برای دختران و پسران در مناطق محروم و روستایی فراهم شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امسال در کارگروهی که برای مناطق محروم تشکیل شده است، معاون مناطق محروم ریاست جمهوری قصد دارد تعدادی ماشین برای روستاها تهیه کند که امکان رفت و آمد به روستا را فراهم کند، مقرر شده است که دانش آموزان در اولویت استفاده از این سرویس‌های رفت و آمد قرار بگیرند.

زرافشان در پاسخ به پرسشی در خصوص مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش ترمیم نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان بیان کرد: با قانون حذف کنکور نمرات نهایی دانش آموزان سهم تأثیرگذاری را در ورود به دانشگاه‌ها دارد. ممکن است بخشی از فارغ التحصیلان که در سالهای گذشته این قانون وجود نداشت نسبت به نمرات امتحانات نهایی خود حساس نبودند به همین دلیل آموزش و پرورش فرصتی را برای جبران و ترمیم نمرات امتحانات نهایی در اختیار آنها قرار داد.

وی عنوان کرد: دروس مربوطه همه دروسی است که امتحانات آنها نهایی است به عنوان مثال در پایه سوم دبیرستان 10 درس در رشته تجربی و انسانی و 11 درس در رشته ریاضی امتحاناتشان به صورت نهایی برگزار می‌شود. دانش آموزانی که در گذشته این دروس را امتحان داده و نمره خوبی را کسب نکردند می‌توانند یک بار دیگر در امتحانات نهایی شرکت کنند. هردرسی که نمره آن جزو سوابق تحصیلی قلمداد می‌شود می‌تواند جزو دروسی باشد که داوطلب متقاضی شرکت در امتحانات نهایی باشد البته آیین نامه مربوطه در این زمینه باید تنظیم و تصویب شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی در خصوص تقسیم عادلانه امکانات آموزشی و توجه به مدارس روستایی گفت: تقسیم عادلانه امکانات آموزشی به معنای تقسیم مساوی نیست بلکه با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد و متناسب با این شرایط باید به دانش آموزان خدمات لازم را ارائه دهیم. این طبیعی است که نمی‌توانیم امکانات شهر تهران را به یک روستا ببریم چرا که روستا اقتضائات خاص خودرا دارد. اما باید بتوانیم برای دانش آموزان روستایی امکانات آموزشی را فراهم کنیم.

زرافشان عنوان کرد: آموزش و پرورش از گذشته‌های دور در خصوص دسترسی عادلانه به آموزش اقداماتی را انجام داده است به عنوان مثال اولین گام در دهه شصت قانون مدارس غیردولتی برای ارائه خدمات به دانش آموزان مستعد مناطق محروم بود که این قانون کمک کرد دانش آموزان مستعد این مناطق از آموزش خوب همراه با کیفیت بهره مند شوند. در همان سالها با توجه به اینکه برخی از روستاها با مدرسه فاصله داشتند و امکان تأسیس یک مدرسه برای همه روستاها نبود اقدام به ساخت مدارس روستامرکزی کردیم.

وی افزود: براین اساس یک روستا را انتخاب کردیم و با امکان رفت و آمد برای دانش آموزان این امکان را فراهم کردیم که بتوانند به مدارس روستامرکزی امده و عصرها به خانه خود بازگردند. تأسیس مدارس شبانه روزی نیز از سایر اقداماتی بود که برای دسترسی دانش اموزان روستایی به آموزش انجام شد و در سالهای اخیر بحث آموزش از راه دور به این مجموعه اضافه شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در وزارت آموزش و پرورش برای تقسیم عادلانه امکانات آموزشی قدم‌های خوبی را برداشته‌ایم هرچند که ممکن است این قدم‌ها کافی نباشد و اقدامات بیشتری انجام دهیم.

زرافشان در پاسخ به پرسشی در خصوص تراکم بالای دانش آموزان در کلاسهای درس افزود: امسال موفق شدیم نسخه تحت وب سامانه بکفا را تهیه کنیم و سامانه قبلی استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: قبلاً نیز در دستورالعمل ساماندهی سقفی را برای تشکیل کلاس های درس تعیین می‌کردیم اما چون در سامانه بکفای قبلی امکان کنترل این موضوع وجود نداشت در برخی مواقع مناطق اقدام به تشکیل کلاس درس با بیش از سقف موجود می‌کردند اما امسال در سامانه جدید وقتی کلاس بندی انجام می‌شود فقط به مدرسه اجازه داده می‌شود که در حد آنچه که در سامانه اعلام شده به کلاس دانش آموز اختصاص دهد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به بحث تراکم نیرو در دوره متوسطه امسال آموزش و پرورش می‌تواند کلاس‌ها را با ظرفیت کمتری تشکیل دهد.

زرافشان در پاسخ به این پرسش که آیا آموزش و پرورش واقعا با نیروی مازاد عنوان کرد: این نکته بدیهی است که در آموزش و پرورش نیروی مازاد داریم. چرا که توزیع نیروی انسانی در آموزش و پرورش متناسب با سه عامل جنسیت، رشته و منطقه اتفاق نمی‌افتد به عنوان مثال در تهران بیش از 80 درصد معلمان را زنان تشکیل می‌دهند. به طور طبیعی در این وضعیت جنسیت زن در شهر تهران نیروی مازاد داریم و در جنسیت مرد با کمبود مواجه هستیم.

وی ادامه داد: این موضوع دلایل مختلفی دارد از جمله استخدام‌های بی‌رویه‌ای که در آموزش و پرورش انجام شده است. به عنوان مثال هم کانون آموزش و پرورش در جنسیت زن در بسیاری از نقاط کشور دچار اضافه نیرو است و بازهم قرار است نیروهای جدیدی استخدام شوند که این به بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش بیش از گذشته دامن خواهد زد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی در خصوص توزیع متوازن رشته‌ها و تمایل بیشتر دانش آموزان به رشته تجربی گفت: با توجه به مواد 96 تا 100 آیین نامه آموزش دوره متوسطه تعیین میزان و سهم رشته‌ها وظایف ادارات کل آموزش و پرورش است اما در مورد فرم هدایت تحصیلی پیشنهاد تغییر این فرم را به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کرده‌ایم و منتظر اقدام لازم در این زمینه هستیم.

زرافشان بیان کرد: به طور قطع تغییر فرم هدایت تحصیلی کار توزیع دانش آموزان در شاخه‌ها و رشته‌ها را با توجه به 4 عامل استعداد، علاقه، نیاز و امکانات منطقی می‌کند و برای خانواده‌ها و دانش آموزان راهگشاتر خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ضرورت تجدید نظر اساسی در ساماندهی و بازتوزیع مناسب منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: استقرار پایه نهم می‌توانست یک تهدید برای آموزش و پرورش باشد اما آن را تبدیل به فرصت کردیم و یک بار به طور کامل سه دوره تحصیلی را با یکدیگر ساماندهی کردیم از این طریق به وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش و نیروهای مازاد که در بخش‌های مختلف داشتیم سامان ببخشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ساماندهی اساسی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به این موضوع برمی‌گردد که اجازه داده شود جذب نیرو و ساماندهی آن صرفاً براساس نیاز آموزش و پرورش و از دخالت عوامل بیرونی در این زمینه خودداری شود تا آموزش و پرورش در مناطق و جنسیتی که نیاز دارد از نیروها استفاده کند. جهت گیری وزیر آمزوش و پرورش این است که بتوانیم تناسبی بین تعداد فرهنگیان و دانش آموزان داشته باشیم و نسبتی که امروز به ازای 11 دانش آموز یک معلم داریم معقول‌تر شود به گونه‌ای که به ازای هر 15 دانش آموز یک معلم داشته باشیم.

انتهای پیام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۰۵:۰۴
مینا راد
دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۲ ق.ظ

معدل دیپلم هم ترمیم می‌شود

معدل دیپلم هم ترمیم می‌شود

عصر دوشنبه، شورای عالی آموزش و پرورش یک تصمیم مهم گرفت. جلسه عصرگاهی این شورا تا دیروقت ادامه یافت به همین علت تصمیم مهم آنها روز گذشته به اطلاع رسانه‌ها رسید.
تصویر معدل دیپلم هم ترمیم می‌شود

تصمیم این است: دانش‌آموزان برای ارتقای معدل خود می‌توانند بار دیگر در امتحانات نهایی شرکت کنند.

اهمیت این تصمیم را کسانی که قصد شرکت در کنکور دارند و به واسطه نمره‌های ضعیف خود در برخی دروس سال سوم متوسطه شانس کمتری برای قبولی دارند، بخوبی درک می‌کنند. درواقع این تصمیم جدید شانس دوباره‌ای به گروهی از دانش‌آموزان می‌دهد تا با تلاشی مضاعف، ضعف در برخی دروس را جبران و بار دیگر در آزمون نهایی آن شرکت کنند.

طبق اعلام مهدی نویدادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، دانش‌آموزانی که قصد استفاده از این امتیاز را دارند یک بار می‌توانند در امتحانات نهایی شرکت کنند و اگر موفق به کسب نمره بهتر در درس موردنظر شدند آن وقت این نمره ترمیم شده به سازمان سنجش فرستاده می‌شود تا جایگزین نمره قبلی شود. فایده این کار این است که به این ترتیب معدل دانش‌آموز موردنظر بالا می‌رود و او می‌تواند با معدل بهتری در کنکور با بقیه داوطلبان رقابت کند.

البته ما در تماس با دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش این را که از چه زمانی این تصمیم عملی می‌شود و دانش‌آموزان متقاضی از چه تاریخی و طی چه فرآیندی می‌توانند برای شرکت مجدد در امتحانات نهایی ثبت‌نام کنند، جویا شدیم که در پاسخ ما همه چیز به آینده موکول شد.

مهدی نویدادهم توضیح داد فعلا با این تصمیم شورا راه برای برقراری چنین امتیازی باز شده، اما معاونت متوسطه آموزش و پرورش مکلف به تهیه آیین‌نامه اجرایی است و این‌که مشخص کند کم و کیف کار، شرایط امتحان و شیوه انجام امور چگونه خواهد بود.

پس به این ترتیب متقاضیان ترمیم معدل باید اندکی صبر کنند که البته هنوز معلوم نیست این مدت کوتاه است یا بلند. البته از آنجا که ثبت‌نام برای کنکور سال 95 از پاییز امسال آغاز و امتحانات نهایی دانش‌آموزان خرداد سال بعد برگزار می‌شود، می‌توان پیش‌بینی کرد امکان ترمیم معدل برای کنکور 96 میسر شود نه برای سال 95، مگر این‌که آموزش و پرورش سازوکاری را بیندیشد که نمرات ترمیم شده دانش‌آموزان در کنکور سال بعد اعمال شود و کار به تاخیر نیفتد.

ترمیم نمره مهم است

سوابق تحصیلی دانش‌آموزان از زمانی مهم شد که مجلس سال 1386 قانون حذف کنکور را تصویب کرد. طبق این قانون باید تا سال 1390 کنکور به طور کامل حذف می‌شد که البته این اتفاق هرگز رخ نداد تا آنجا که عده‌ای برگزاری کنکور سراسری در سال‌های 91 و 92 را غیرقانونی دانستند.

قانون حذف کنکور اجرا نشد چون از نگاه کارشناسان دو ایراد اساسی داشت؛ اول این‌که به حذف کنکور برای کارشناسی ارشد و دکتری نیز تاکید داشت و دوم این‌که مبنای قبولی در دانشگاه را فقط امتحانات استاندارد دوره دبیرستان قرار داده بود.

بنابراین قانون سال 86 بر زمین ماند و انگیزه‌ای شد برای نمایندگان مجلس در سال 92 که قانون حذف کنکور را بازنگری و اصلاحیه‌ای بر آن تصویب کنند. طبق قانون جدید، حذف کنکور فقط دوره کارشناسی را شامل شد و سوابق تحصیلی به‌طور پررنگی در قبولی کنکور سهم گرفت، اما جایگزین صددرصدی کنکور نشد.

به عبارت دیگر قانون سال 92، خواستار حذف کنکور در برخی رشته‌ها و باقی‌ماندن کنکور در رشته‌های پرمتقاضی بود با تاکید بر این‌که سوابق تحصیلی به‌تدریج و در عرض پنج سال تا 85 درصد در قبولی داوطلبان نقش داشته باشد.

طبق این قانون تا سال 97 باید سهم سوابق تحصیلی در قبولی داوطلبان حضور در دانشگاه از 25 درصد فعلی به 85 درصد برسد که بدیهی است تا سال 97 سهم سوابق تحصیلی بتدریج رشد می‌کند و نمره دانش‌آموزان و در نتیجه معدل امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان آنها بسیار مهم است. بنابراین تصمیم تازه شورای عالی آموزش و پرورش را باید به فال نیک گرفت و مصداق امتیازی ویژه برای همه دانش‌آموزانی دانست که به هر دلیل نتوانسته‌اند در امتحانات نهایی نمره خوب بگیرند.

مریم خباز - جامعه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۰۵:۰۲
مینا راد
زمان احتمالی اجرای طرح ترمیم معدل دیپلم اعلام شدکد مطلب : 577 :: چاپ :: لینک به این مطلب :: نظر بدهید

زمان احتمالی اجرای طرح ترمیم معدل دیپلم اعلام شد

سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار آموزش و پرورش

شورای عالی آموزش و پرورش در روزهای پایانی مرداد ماه سالجاری با تصویب طرحی درباره " ترمیم معدل دیپلم دانش آموزان متقاضی شرکت در کنکور" باعث خوشحالی عده ای و البته ناراحتی و عصبانیت عده ای دیگر از دانش آموزان شد.

استقبال گسترده و آمار بالای بازدید خبر " معدل دیپلم هم ترمیم می شود "و پیام های دریافتی درباره آن نشان می دهد که تعداد دانش آموزانموافق با این طرح بیش از مخالفان است به همین دلیل بسیاری از موافقان دچار اضطراب ناشی از زمان اجرای طرح شده اند و با وجود آن که متن خبر گویای بخشی از پاسخ مخاطبان بود، با این حال برخی از دانش آموزان همچنان خواستار تعیین زمان اجرای این مصوبه و پیگیری آن توسط جام جم آنلاین بودند.

تماس با شورای عالی آموزش و پرورش واعلام درخواست اجرای طرح تا دی 94 یا خرداد 95 و تشویق یکدیگر برای گفتگوی تلفنی با مسئولان شورا در این رابطه از جمله بازتاب های اعلام خبر این مصوبه و در نهایت حکایت از میزان استقبال و اصرار دانش آموزان نیازمند اجرای این طرح بود.

خبرنگار جام جم آنلاین با هدف پیگیری درخواست مخاطبان خود با شورای عالی آموزش و پرورش تماس گرفت و موفق به گفتگو با حسین ریاحی نژاد، مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش شد.

ریاحی نژاد بعد از مطلع شدن از تعداد بالای موافقان این مصوبه می گوید: این مصوبه فعلا در شورای عالی آموزش و پرورش است و طرح هنوز برای تصویب توسط رئیس جمهور به عنوان رییس این شورا به ریاست جمهوری ارسال نشده است.

وی که با نارضایتی مخالفان بیش از موافقان مواجه بوده است به همین دلیل گمان نمی کرد که تعداد متقاضیان اجرای هر چه سریعتر این مصوبه زیاد باشد، در ادامه می گوید: دانش آموزان لازم است صبور باشند چون ممکن است ریاست محترم جمهور اصلا آن را مورد تایید قرار ندهند اما در صورت تصویب و بازگشت آن به دبیرخانه شورای عالی، اجرای آن نیازمند ابلاغ و تدوین شیوه نامه اجرایی توسط معاونت متوسطه و مرکز سنجش آموزش و پرورش است.

به گفته مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش، فارغ التحصیلان سال 84 به بعد با هر نمره ای مشمول اجرای این طرح می شوند.

وی درباره درخواست برخی از فارغ التحصیلان درباره اجرای این طرح برای دی 94، تاکید می کند: برای ما هم مشخص نیست که تصویب این طرح بعد از ارسال به ریاست جمهوری چقدر زمان می برد.ممکن است 10 روز یا چند ماه طول بکشد به همین دلیل نمی توانیم زمان دقیق اجرای آن را اعلام کنیم.

ریاحی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا امکان رایزنی با ریاست جمهوری برای تصویب طرح در مدت زمان کوتاه میسر است، می گوید: متاسفانه با وجود رایزنی های قبلی اما در مجموع برای تصویب مصوبات یک مقدار مشکل داریم.با این وجود، پیش بینی می کنیم این طرح برای خرداد 95 اجرا شود و بدون شک با توجه به توضیحات مذکور، امکان اجرای آن در دی ماه سالجاری وجود ندارد.

مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش در بخش دیگ  اظهارات خود در پاسخ به سوال برخی داوطلبان درباره امکان درج نمرات جدید در کنکور سال 95 تاکید می کند: شرکت در کنکور یک بحث است. بحث تاثیر 25 درصدی نمره امتحان کتبی بحث دیگری است .شما می توانید بعد از شرکت درآزمون کنکور، نمراتتان را بدهید تا در سوابق تحصیلی تان لحاظ کنند اگر اجرای طرح به به دی نرسد، فرد می تواند در امتحانات خرداد شرکت کند و چون اعلام نتیجه کنکور به تابستان می افتد از این جهت مشکلی ندارد که قبل از ثبت نام در کنکور باشد.

وی ادامه می دهد: در هر حال فرقی نمی کند،سوابق تحصیلی شما می تواند مربوط به دی یا خرداد باشد .چون در بازه زمانی خرداد تا شهریور ماه، نتیجه امتحانات را قبلش اعلام می کنند و نتایج قبل از اعلام به سیستم در سابقه تحصیلی داوطلب درج می شود و از این جهت مشکلی نیست .

 

منبع : رتبه سازان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۰۴:۵۹
مینا راد

منبع خبر:کنکور100
http://konkour100.blog.ir/


 

این مجموعه شامل دی وی دی های کنکور اسان هست که شامل فیزیک پایه یعنی سال اول و دوم دبیرستان به تدریس مهندس مسعودی هست.دانلود در ادامه مطلب


حجم
fizik1_01.avi ۱۴۱٫۷ مگ
fizik1_010.avi ۱۲۴٫۶ مگ
fizik1_011.avi ۱۲۵٫۱ مگ
fizik1_012.avi ۶۶٫۵ مگ
fizik1_013.avi ۱۳۵٫۴ مگ
fizik1_014.avi ۱۳۴٫۸ مگ
fizik1_015.avi ۱۳۴٫۷ مگ
fizik1_016.avi ۷۸٫۷ مگ
fizik1_017.avi ۱۶۱٫۶ مگ
fizik1_018.avi ۱۶۱٫۱ مگ
fizik1_019.avi ۱۶۱٫۰ مگ
fizik1_02.avi ۱۴۰٫۴ مگ
fizik1_020.avi ۱۰۵٫۶ مگ
fizik1_021.avi ۱۳۰٫۳ مگ
fizik1_022.avi ۱۲۹٫۴ مگ
fizik1_023.avi ۱۳۰٫۰ مگ
fizik1_024.avi ۶۱٫۷ مگ
fizik1_025.avi ۱۴۴٫۰ مگ
fizik1_026.avi ۱۴۳٫۵ مگ
fizik1_027.avi ۱۴۳٫۷ مگ
fizik1_028.avi ۸۴٫۰ مگ
fizik1_029.avi ۱۱۴٫۶ مگ
fizik1_03.avi ۱۴۰٫۵ مگ
fizik1_030.avi ۱۱۴٫۶ مگ
fizik1_031.avi ۱۱۳٫۹ مگ
fizik1_032.avi ۶۳٫۹ مگ
fizik1_033.avi ۱۴۱٫۰ مگ
fizik1_034.avi ۱۴۰٫۵ مگ
fizik1_035.avi ۱۴۰٫۲ مگ
fizik1_036.avi ۷۰٫۵ مگ
fizik1_037.avi ۱۰۴٫۶ مگ
fizik1_038.avi ۱۰۳٫۸ مگ
fizik1_039.avi ۱۰۳٫۴ مگ
fizik1_04.avi ۶۴٫۶ مگ
fizik1_040.avi ۵۴٫۶ مگ
fizik1_05.avi ۱۲۵٫۴ مگ
fizik1_06.avi ۱۲۴٫۷ مگ
fizik1_07.avi ۱۲۴٫۷ مگ
fizik1_08.avi ۷۰٫۶ مگ
fizik1_09.avi ۱۲۵٫۳ مگ

حجم
fizic2_01.avi ۱۴۵٫۲ مگ
fizic2_02.avi ۱۴۵٫۳ مگ
fizic2_03.avi ۱٫۹ مگ
fizic2_04.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_05.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_06.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_07.avi ۹۴٫۵ مگ
fizic2_08.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_09.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_10.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_11.avi ۶۶٫۵ مگ
fizic2_12.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_13.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_14.avi ۲٫۱ مگ
fizic2_15.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_16.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_17.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_18.avi ۴۹٫۲ مگ
fizic2_19.avi ۲۰۵٫۷ مگ
fizic2_20.avi ۲۰۴٫۷ مگ
fizic2_21.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_22.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_23.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_24.avi ۴۷٫۷ مگ
fizic2_25.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_26.avi ۱۰۸٫۴ مگ
fizic2_27.avi ۳۰٫۷ مگ
fizic2_28.avi ۱۴۴٫۶ مگ
fizic2_29.avi ۱۴۴٫۶ مگ
fizic2_30.avi ۴۴٫۱ مگ


منبع خبر:کنکور100
http://konkour100.blog.ir/
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۳:۱۰
مینا راد

منبع خبر:کنکور100
http://konkour100.blog.ir/


این دو مجموعه شامل 4 مبحث ادبیات و 80 درصد کنکور هست.زبان فارسی و قرابت معنایی از موسسه ونوس و تدریس استاد سالار درشکی و آرایه های ادبی و تاریخ ادبیات کنکور آسان است و تدریس جناب حسین احمدی!دانلود در ادامه مطلب


حجم
tarikh_(easykonkur.ir)_01.DAT ۴۸۲٫۳ مگ
tarikh_(easykonkur.ir)_02.avi ۲۲۳٫۵ مگ
tarikh_(easykonkur.ir)_03.avi ۲۲۵٫۷ مگ
tarikh_(easykonkur.ir)_04.avi ۲۳۴٫۹ مگ
tarikh_(easykonkur.ir)_05.avi ۲۲۰٫۷ مگ
tarikh_(easykonkur.ir)_06.avi ۱۶۵٫۹ مگ
tarikh_(easykonkur.ir)_07.avi ۱۶۶٫۹ مگ
tarikh_(easykonkur.ir)_08.avi ۲۳۸٫۸ مگ
tarikh_(easykonkur.ir)_09.avi ۲۳۲٫۱ مگ


حجم
arayeh_(easykonkur.ir)_01.avi ۱۵۹٫۶ مگ
arayeh_(easykonkur.ir)_02.avi ۱۵۹٫۶ مگ
arayeh_(easykonkur.ir)_03.avi ۱۰۱٫۷ مگ
arayeh_(easykonkur.ir)_04.avi ۱۵۹٫۸ مگ
arayeh_(easykonkur.ir)_05.avi ۱۵۹٫۷ مگ
arayeh_(easykonkur.ir)_06.avi ۱۰۴٫۱ مگ
arayeh_(easykonkur.ir)_07.avi ۱۵۲٫۳ مگ
arayeh_(easykonkur.ir)_08.avi ۱۵۲٫۲ مگ
arayeh_(easykonkur.ir)_09.avi ۹۶٫۲ مگ
arayeh_(easykonkur.ir)_10.avi ۱۶۹٫۸ مگ
arayeh_(easykonkur.ir)_11.avi ۱۶۹٫۹ مگ
arayeh_(easykonkur.ir)_12.avi ۱۰۹٫۴ مگ
arayeh_(easykonkur.ir)_13.avi ۱۳۹٫۳ مگ
arayeh_(easykonkur.ir)_14.avi ۱۳۹٫۵ مگ
arayeh_(easykonkur.ir)_15.avi ۸۷٫۱ مگ



 

حجم
v-gherabat_(easykonkur.ir)_01.avi ۹۴٫۹ مگ
v-gherabat_(easykonkur.ir)_02.avi ۹۶٫۸ مگ
v-gherabat_(easykonkur.ir)_03.avi ۹۶٫۸ مگ
v-gherabat_(easykonkur.ir)_04.avi ۹۶٫۸ مگ
v-gherabat_(easykonkur.ir)_05.avi ۱۱٫۲ مگ
v-gherabat_(easykonkur.ir)_06.avi ۷۵٫۶ مگ
v-gherabat_(easykonkur.ir)_07.avi ۷۷٫۱ مگ
v-gherabat_(easykonkur.ir)_08.avi ۷۷٫۱ مگ
v-gherabat_(easykonkur.ir)_09.avi ۷۷٫۱ مگ
v-gherabat_(easykonkur.ir)_10.avi ۱۰٫۴ مگ

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۳:۰۶
مینا راد

منبع خبر:کنکور100
http://konkour100.blog.ir/


سوالات مشتق 5 تا 7 سوال کنکور رو شامل میشن.علاوه بر اون تو خیلی جاها مثل انتگرال هم کاربرد دارن.این مجموعه قسمت اول  آموزش حرفه ای این درس مهم توسط مهندس مسعودی هستش که تو 56 قسمت آماده شده!.قسمت دوم هم به زودی قرار میگیره.


نام حجم
moshtagh1_(easykonkur.ir)_01.avi ۱۱۱٫۱ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_02.avi ۱۱۰٫۴ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_03.avi ۱۱۰٫۵ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_04.avi ۵۸٫۶ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_05.avi ۱۱۱٫۱ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_06.avi ۱۱۰٫۵ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_07.avi ۱۱۰٫۸ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_08.avi ۵۶٫۸ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_09.avi ۹۳٫۷ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_10.avi ۹۲٫۹ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_11.avi ۹۳٫۱ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_12.avi ۴۹٫۵ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_13.avi ۱۳۲٫۷ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_14.avi ۱۳۲٫۲ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_15.avi ۱۳۲٫۲ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_16.avi ۶۴٫۴ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_17.avi ۹۸٫۹ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_18.avi ۹۸٫۳ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_19.avi ۹۸٫۲ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_20.avi ۵۲٫۵ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_21.avi ۱۰۶٫۵ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_22.avi ۱۰۵٫۸ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_23.avi ۱۰۵٫۹ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_24.avi ۵۵٫۷ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_25.avi ۱۲۱٫۱ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_26.avi ۱۲۰٫۵ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_27.avi ۱۲۰٫۷ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_28.avi ۵۸٫۶ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_29.avi ۱۱۱٫۰ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_30.avi ۱۱۰٫۵ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_31.avi ۱۱۰٫۴ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_32.avi ۵۷٫۹ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_33.avi ۱۱۱٫۱ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_34.avi ۱۱۰٫۴ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_35.avi ۱۱۰٫۵ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_36.avi ۵۶٫۲ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_37.avi ۱۰۸٫۷ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_38.avi ۱۰۸٫۱ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_39.avi ۱۰۸٫۱ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_40.avi ۵۷٫۱ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_41.avi ۱۰۸٫۷ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_42.avi ۱۰۸٫۱ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_43.avi ۱۰۸٫۱ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_44.avi ۵۳٫۷ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_45.avi ۱۰۶٫۵ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_46.avi ۱۰۵٫۹ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_47.avi ۱۰۵٫۸ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_48.avi ۵۳٫۷ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_49.avi ۱٫۴ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_50.avi ۸۴٫۹ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_51.avi ۸۵٫۱ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_52.avi ۵۳٫۲ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_53.avi ۱٫۵ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_54.avi ۸۷٫۸ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_55.avi ۸۷٫۷ مگ
moshtagh1_(easykonkur.ir)_56.avi ۵۰٫۴ مگ

منبع:ایزی کنکور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۳:۰۰
مینا راد

منبع خبر:کنکور100
http://konkour100.blog.ir/

نگاهی به کتاب شیمی مبتکران تکمیلی سال دوم+چیزی فراتر از مسخره!

بعد اینکه پست تحلیل کتاب مهر و ماه رو نوشتم دوستی یه ایده جالب رو مطرح کرد.اینکه هر از چند گاهی بیایم کتاب های کنکوری رو زیر نقد ببریم و اشکالاتش رو بگیم تا بچه ها الکی پول خرج نکنن.به نظرم جالب اومد و چون یکی از قسمت های موضوعی وبلاگ هم اخبار انتشارات بود این ایده رو جدی تر گرفتم.از این به بعد هر از چندگاهی نگاهی میندازیم به کتاب های کمک آموزشی و اون ها رو بررسی میکنیم که این بخش رو میتونید از قسمت اخبار انشارات دنبال کنید.دومین قسمت مربوط به شیمی تکمیلی دوم مبتکران

شاید بارها تو سایت های به روز کنکوری مختلف دیدید که میگن دیگه مبتکران برای کنکور های جدید فایده نمیکنه پس از این بود که انتشارات مبتکران مثلا!راه چاره ای اندیشید و سری کتاب هایی وارد بازار کرد به نام تکمیلی!اینکه چرا انتشارات حاضر نیست این سوالات مثلا!سطح بالا رو تو همون جلد قبلی جا بده تا بچه ها مجبور نشن 2 جلد کتاب بگیرن بماند که هر کی کمی فکر کنه حداقلش اینه که شیمی مبتکران رو تحریم میکنه!برای 1 سال 3 جلد کتاب طراحی کردند مثل فیل و واجب و تکمیلی!ناقابل حدود 75 هزارتومن برای 1 سال.برای سوم و پیش 1 و 2 هم حساب کنیم میشه ناقابل 300 هزار تومن!واقعا تو این وضع چرا باید یه نفر 300 هزارتومن به کتاب هایی بده که میتونن همشون تو 1 جلد جا بشن رو باید از خود این انتشارات زرنگ پرسید!حالا با اینا کار نداریم بریم سراغ کتابی که مثلا قراره هم سطح سوالات کنکور باشه.

کتاب 3 سری سوال داره.سوالات ایزو!یا همون استاندارد و مطابق با کنکور که البته مطابقتی ندیدم!سری دوم سری سوالات نوا!که کلن تیپشون فرق میکنه و به قول جناب بازرگان چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید که بازم تو هیچ کنکور به درد بخوری این سوالات مطرح نمیشه!و خنده دارتر سوالاتی که قراره مغز رو بخارپز کنه یعنی سوالات نوادگان مندلیف که به بهمن خان توصیه میشه یه نگاه کوچولو به تستای سخت کتاب الگو بندازه و بعد بگه کدوم سوالات مغز رو بخارپز میکنه!

سری اول تست ها به قدری آسون تر از سوالات کنکورهای اخیر راحت تره که شاید باورتون نشه اگه بگم حتی سوالات کنکور 85 هم دیگه این همه پیش پا افتاده نیست!یعنی انگار مولف کتاب رو گذاشته جلوش و خط کتاب رو کرده سوال ولی مثلا زیاد رو کرده کم یا همچین چیزایی و این رو به عنوان تست مطابق کنکورهای سراسری به خورد دانش آموز داده.این سوالات بیشتر شبیه سوالات زیست سال های 85 تا 90 هستن تا سوالات شیمی 93 و 94.به جرات میشه گفت حتی یه پاپاسی ایده تو این سوالات وجود نداره!

در مورد سری دوم دوست نداشتم چیزی بگم چون واقعا وصف حالش همون تیتر این پست هست!یعنی چیزی فراتر از مسخره.اینکه آقای بازرگان برای تپل کردن کتابش دست به طراحی سوالاتی زده که دست کم خودش و انتشارات زرنگش!میدونن تو هیچ کنکور به درد بخوری مطرح نمیشه به خاطر همینم اسمش رو گذاشتن متفاوت ولی آموزنده!البته ما چیز آموزنده ای که به درد کنکور بخوره ندیدیم!

سری آخر سوالات مثلا End سوالات هست!مثلا قراره دانش آموز رو آماده کنه برای تست های سخت و نو و وقت گیر اما بازم دریغ از یه حرکت جدید...!پر شده از سوالات المپیاد که اتفاقا ب مراتب راحت تر از تست های کنکور هستن و تست های تالیفی که به زور میشه از هر 20تاش یکیش رو پیدا کرد که واقعا فقط نوادگان مندلیف بتونن اون رو حل کنن!انگار سواد اقای بازرگان فقط تا کنکور 90 ایشون رو یاری میکرده یا اصلا حوصله طرح کتاب جدید نداشتن و به زور اینو نوشتن!

در جمع بندی کلی باید گفت چه بخرینش چه نخرینش نه چیزی به دست میارین نه چیزی از دست میدین!کتابی به غایت غیراستاندارد-با سوالات به مراتب راحت تر از نمونه های مشابه و سوالاتی بی اندازه با ایده های تکراری و مستعمل!

برای شیمی سال دوم چی بخریم؟!:بارها تو نظرات گفتم که خوشبختانه نشر الگو بازم کتابی منتشر کرده که واقعا بیسته.چه از نظر درسنامه که واقعا سنگ تموم گذاشتن و چه از نظر سوالات که واقعا هم سطح سوالات کنکور هستند و تست های سختش که با علامت وزنه مشخص شده واقعا تست های وقت گیر و با ایده جدید و بعضی اوقات غیر قابل حل حتی برای نوادگان مندلیف هستن!

منبع:کنکور 100

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۲:۵۸
مینا راد

منبع خبر:کنکور100
http://konkour100.blog.ir/

دانلود کتاب ریاضی جامع

Download

دانلود ریاضی میکروطبقه بندی پیش دانشگاهی 1

Download

دانلود ریاضی میکروطبقه بندی پیش دانشگاهی 2

Download

بعد از دانلود فایل کافیه اسم فایل رو مثلا از jozveh8 به jozveh8.rar تغییر بدید تا باز بشه.

این کتاب هارو دوستی تو سایت کنکور آپلود کرده.دستش درد نکنه

منبع:سایت کنکور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۲:۵۶
مینا راد

منبع خبر:کنکور100
http://konkour100.blog.ir/

دی وی دی های شیمی سال دوم و سوم استاد رادمان مهر و موسسه ونوس رو قبلا گذاشتم و این هم از پیش 1 و 2 تا پکیجتون کامل بشه.دانلود در ادامه مطلب


حجم
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_01.avi ۸۶٫۶ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_02.avi ۸۶٫۶ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_03.avi ۸۶٫۶ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_04.avi ۸۶٫۶ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_05.avi ۸٫۲ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_06.avi ۶۳٫۷ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_07.avi ۶۳٫۷ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_08.avi ۶۳٫۷ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_09.avi ۶۳٫۷ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_10.avi ۷٫۲ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_11.avi ۱۰۸٫۶ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_12.avi ۱۰۸٫۶ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_13.avi ۱۰۸٫۷ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_14.avi ۱۰۸٫۶ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_15.avi ۹٫۰ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_16.avi ۱۲۳٫۸ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_17.avi ۱۱۹٫۳ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_18.avi ۱۱۹٫۳ مگ
v_shimi_p1_(easykonkur.ir)_19.avi ۷۷٫۹ مگ

حجم
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_01.avi ۶۵٫۷ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_02.avi ۶۵٫۷ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_03.avi ۶۵٫۷ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_04.avi ۶۵٫۷ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_05.avi ۶٫۸ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_06.avi ۱۴۴٫۸ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_07.avi ۱۴۳٫۶ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_08.avi ۹٫۹ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_09.avi ۱۷۵٫۵ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_10.avi ۱۷۴٫۰ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_11.avi ۷٫۷ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_12.avi ۱۹۰٫۴ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_13.avi ۱۸۸٫۹ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_14.avi ۶٫۵ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_15.avi ۱۵۷٫۳ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_16.avi ۱۵۶٫۰ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_17.VOB ۶۱٫۸ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_18.avi ۱۶۲٫۰ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_19.avi ۱۶۰٫۷ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_20.avi ۱۰٫۶ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_21.avi ۱۲۶٫۰ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_22.avi ۱۲۴٫۹ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_23.avi ۴٫۳ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_24.avi ۹۳٫۴ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_25.avi ۹۳٫۴ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_26.avi ۹۳٫۴ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_27.avi ۹۳٫۴ مگ
v_shimi_p2_(easykonkur.ir)_28.avi ۶٫۸ مگ
منبع:کنکور 100

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۲:۵۲
مینا راد